Jak założyć zbiórkę dla siebie?
editMasz już subkonto w Fundacji Avalon i chcesz utworzyć zbiórkę dla siebie na Helpuj.pl?
Jako podopieczna/podopieczny, osoba reprezentująca lub upoważniona do obsługi subkonta upewnij się, że posiadasz już aktywne konto w portalu. Kampanię może założyć tylko zalogowany użytkownik, który w procesie rejestracji zaakceptował Regulamin serwisu Helpuj.pl.
Po zalogowaniu się do profilu wyświetli Ci się opcja Załóż zbiórkę. Teraz możesz przejść do utworzenia nowej kampanii w odpowiednim kreatorze.
Kim jesteś?
W pierwszym kroku napisz parę słów o sobie.
Przedstaw się i opowiedz o swojej sytuacji zdrowotnej oraz życiowej. Przybliż swoją historię darczyńcom. Nie zapomnij wspomnieć o tym, co stanowi Twój problem, jaką jesteś osobą, co lubisz, o czym marzysz, co Cię cieszy i interesuje.
Na co zbierasz?
Określ cel, kwotę i czas trwania kampanii (maks. 90 dni).
Postaraj się jak najdokładniej oszacować i umotywować potrzebny budżet, a także załączyć jego potwierdzenie(np. oferty, kosztorys, faktura pro forma czy link do cennika). Nasz kalkulator do przewidywanej przez Ciebie kwoty wydatku od razu doda wysokość prowizji (4,5%).
Pamiętaj, by jak najdokładniej określić, na co konkretnie zbierasz (np. turnus rehabilitacyjny z dojazdem, 6 miesięcy rehabilitacji, roczny zapas leków, środki opatrunkowe, urządzenie do nauki mowy z systemem operacyjnym…).
Dlaczego zbiórka to ważna sprawa?
Wyjaśnij, dlaczego powodzenie zbiórki jest ważne i co zmieniłoby w Twoim życiu. Napisz szczerze i od serca, z czego wynika Twoja prośba o przyłączenie się do helpowania w tej sprawie.
Możesz także opowiedzieć, jakie efekty przyniosło otrzymane dotychczas wsparcie. Opowiedz o swojej aktualnej sytuacji i o tym gdzie będziesz, jeśli z pomocą innych osiągniesz 100% potrzebnej kwoty.
Nadaj nazwę zbiórce, w której podkreślisz życiową zmianę lub nawiążesz do swojej charakterystycznej cechy, np. Pierś do przodu; Sprzęt do produkcji supermocy; Proteza dla miłośnika turystyki; Przybić „piątkę” sprawnymi rączkami…
Spróbuj zrobić to samodzielnie. Jeżeli brak Ci inspiracji czy pomysłu – nie martw się – chętnie podpowiemy, jaki tytuł najlepiej podsumuje przedstawioną historię.
Zilustruj zbiórkę
Zdjęcia i filmy stanowią niezbędny komponent udanej kampanii zbiórkowej. Nie od dziś wiadomo, że to, co widoczne dla oczu, dociera szybciej i skuteczniej do naszych odbiorców, znacznie zmniejsza bowiem dystans komunikacyjny – krótko mówiąc: zbliża ludzi do siebie.
– zdjęcia – przyjrzyj się, jakimi zdjęciami zostały zilustrowane zbiórki, które osiągnęły najlepsze wyniki w portalu.Poświęć chwilę na wybór fotografii i zbuduj z nich galerię – wybierz te najlepszej jakości. Mogą nawiązywać do ważnych chwil, codziennych sytuacji, Twoich pasji i zainteresowań.
Okładka, czyli główne zdjęcie prezentowane na docelowej stronie zbiórki, powinna być Twoim portretem.
– filmy – znakomitym pomysłem jest nagranie krótkiego filmu, w którym własnymi słowami opowiesz o zbiórce. Nie potrzebujesz wiele: wystarczą chęci i własny telefon 😊
W filmie zwróć się bezpośrednio do darczyńców ze swoją prośbą. Niech zobaczą Twoją twarz, usłyszą głos, by móc lepiej zrozumieć sytuację i poczuć się częścią tej konkretnej sprawy.
Na koniec obejrzyj podgląd przygotowanej przez siebie wersji roboczej zbiórki. Możesz pokazać ją także osobom ze swojego otoczenia – uwagi pochodzące od kogoś innego z pewnością okażą się cenne. Pomogą zbudować zrozumiały i wiarygodny komunikat.
Klikając przycisk „zapisz i prześlij do weryfikacji”, przekazujesz zbiórkę pracownikom Fundacji Avalon do konsultacji.
Jeśli nie będziemy mieć żadnych uwag, w ciągu 3 dni roboczych opublikujemy zbiórkę w portalu i powiadomimy Cię o tym drogą mailową 😊
comments
comments for this post are closed