Chcę założyć zbiórkę dla kogoś

edit

By Biuro Helpuj

Znasz kogoś, dla kogo chciałbyś utworzyć zbiórkę w portalu Helpuj.pl?

Jako, że beneficjentem zbiórki na Helpuj.pl może być tylko podopieczny Fundacji Avalon, upewnij się, że osoba, dla której chcesz zorganizować zbiórkę należy do grona podopiecznych Fundacji Avalon – tzn. ma założone subkonto.

W razie wątpliwości możesz uzyskać taką informację pod numerem telefonu 22 266 82 36, 801 011 823 lub wysyłając zapytanie na adres [email protected].

Jeśli masz już pewność – możesz działać!

  • jeżeli jesteś osobą wskazaną przy subkoncie jako podopieczny, reprezentant bądź osoba upoważniona
    – wypełnij formularz Jestem pod opieką Fundacji Avalon
    Będziemy mogli wówczas powiązać profil z danymi zapisanymi już w fundacyjnej bazie.
  • jeżeli nie masz związków z subkontem:
    – utwórz swój profil w formularzu Rejestruję, żeby pomagać.

Pamiętaj – żeby zarejestrować zbiórkę musisz zaakceptować Regulamin serwisu Helpuj.pl.

Po zalogowaniu się do profilu wyświetli Ci się opcja Załóż zbiórkę.
Teraz możesz przejść do utworzenia nowej kampanii w odpowiednim kreatorze.

Jeżeli dana osoba nie jest podopiecznym Fundacji Avalon, nie martw się – poproś ją o złożenie wniosku o założenie subkonta.


Dla kogo zbierasz?

Wybierz osobę, dla której zakładasz zbiórkę.
Uprzedź ją zawczasu o swoich planach by mieć pewność, że Twój pomysł spotka się z je przychylną reakcją 🙂
Pamiętaj, że gdy zarejestrujesz zbiórkę, otrzymamy powiadomienie i skontaktujemy się z nią, by mieć pewność, że zaakceptowała zgłoszoną zbiórkę. 😊

Przedstaw się i w kilku zdaniach opisz sytuację zdrowotną oraz życiową podopiecznego Fundacji Avalon, dla którego prowadzona będzie zbiórka. Nie zapomnij wspomnieć o tym, jaka ta osoba jest, czego pragnie, co ją cieszy i interesuje. To ważne, by darczyńcy wiedzieli kogo wspierają.

Na co zbierasz?

Określ cel, kwotęczas trwania kampanii (maks. 90 dni).

Postaraj się jak najdokładniej oszacować i umotywować potrzebny budżet, a także załączyć jego potwierdzenie (np. oferta, kosztorys, faktura pro forma czy link do cennika). Opłata manipulacyjna portalu wynosi 4,5% – zostanie automatycznie dodana do przewidywanej przez Ciebie kwoty wydatku.

Pamiętaj, by jak najdokładniej określić, konkretny cel zbiórki (np. turnus rehabilitacyjny z dojazdem, 6 miesięcy rehabilitacji, roczny zapas leków, środki opatrunkowe, urządzenie do nauki mowy z systemem operacyjnym…).

Opowiedz darczyńcom o swoim celu

Wyjaśnij, dlaczego ta zbiórka to ważna sprawa.
Odpowiedz na pytanie, co jej powodzenie zmieniłoby w życiu osoby, której chcesz pomóc w osiągnięciu celu.
Napisz szczerze i od serca, z czego wynika Twoja prośba o przyłączenie się do helpowania w tej sprawie.

Możesz także opowiedzieć, jakie efekty przyniosło otrzymane dotychczas wsparcie.
Pokaż, w jakim obecnie jesteście miejscu, gdzie będziecie, jeśli wspólnymi siłami zbierzecie 100% potrzebnej kwoty.

Nadaj nazwę zbiórce, w której podkreślisz tę życiową zmianę lub nawiążesz do charakterystycznej cechy danej osoby, np. Pierś do przodu, Sprzęt do produkcji supermocy; Proteza dla miłośnika turystyki; Przybić „piątkę” sprawnymi rączkami…
 Spróbuj zrobić to samodzielnie – w razie potrzeby chętnie podpowiemy, jaki tytuł najlepiej podsumuje przedstawioną historię.

Jak zilustrować zbiórkę?

Zdjęciafilmy stanowią niezbędny komponent udanej kampanii zbiórkowej.
Nie od dziś wiadomo, że to, co widoczne dla oczu, dociera szybciej i skuteczniej do naszych odbiorców.
Zmniejsza bowiem dystans komunikacyjny – krótko mówiąc: zbliża ludzi do siebie.

– zdjęcia
Przyjrzyj się, jakimi zdjęciami zostały zilustrowane zbiórki, które osiągnęły najlepsze wyniki w portalu.

Poświęć chwilę na wybór fotografii i zbuduj z nich galerię – wybierz te najlepszej jakości.
Mogą nawiązywać do ważnych chwil, codziennych sytuacji, pasji i zainteresowań osoby, której dotyczy kampania.

Okładka, czyli główne zdjęcie prezentowane na docelowej stronie zbiórki, powinna być portretem osoby, która potrzebuje wsparcia.

– filmy
Znakomitym pomysłem jest nagranie krótkiego filmu, w którym własnymi słowami opowiesz o zbiórce.
Najlepiej zaangażuj do tego również osobę, której pomagasz. Nie potrzebujesz wiele: wystarczą chęci i własny telefon 😊

W filmie zwróć się bezpośrednio do darczyńców ze swoją prośbą. Niech zobaczą Wasze twarze, usłyszą głosy, by móc lepiej zrozumieć sytuację i poczuć się częścią tej konkretnej sprawy.


Na koniec obejrzyj podgląd przygotowanej przez siebie wersji roboczej zbiórki.
Możesz pokazać ją także osobom ze swojego otoczenia – uwagi pochodzące od kogoś innego z pewnością okażą się cenne.
Pomogą zbudować zrozumiały i wiarygodny komunikat.

Klikając przycisk „zapisz i prześlij do weryfikacji”, przekazujesz zbiórkę pracownikom Fundacji Avalon do sprawdzenia. Jeśli nie będziemy mieć żadnych uwag, wyślemy kampanię wskazanej przez Ciebie osobie. Jeżeli zatwierdzi zbiórkę, automatycznie opublikuje ją w portalu.

comments

comments for this post are closed