FAQ

Chcę pomóc!

Kto może pomagać?

Na helpuj.pl może pomagać każda osoba.

Dla aktywnych!
Masz głowę pełną ciekawych pomysłów? Lubisz podejmować rozmaite wyzwania, nie potrafisz usiedzieć spokojnie w jednym miejscu? Na pewno spodobają Ci się nasze AKCJE, które pobudzą Cię do kreatywnego, aktywnego pomagania osobom potrzebującym!

Dla strategów!
A może jesteś typem dokładnego organizatora, który potrafi stworzyć przemyślaną strategię zbierania środków? Zapewne wybierzesz opcję zakładania CELÓW i będziesz mógł wykazać się swoimi zdolnościami w zakresie promowania konkretnej inicjatywy.

Dla lubiących się dzielić!
Jeśli z jakiegoś powodu nie kręci Cię robienie AKCJI i zgłaszanie CELÓW, stań się Darczyńcą! Wybierz dowolną inicjatywę i kilkoma kliknięciami dokonaj wpłaty! Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

Dla nieśmiałych!
Pomóc można także poprzez udostępnianie informacji o CELACH i AKCJACH w mediach społecznościowych! Wówczas nie musisz nawet posiadać konta w Serwisie. Pamiętaj: im więcej osób dowie się o inicjatywie, tym większa szansa na pomoc!

Komu mogę pomóc?

Serwis helpuj.pl pomaga Podopiecznym Fundacji AVALON, czyli osobom z niepełnosprawnością i osobom przewlekle chorym.

Pierwszym krokiem jest wybór Podopiecznego, któremu chcesz pomóc. Być może jest to Twój znajomy lub osoba z rodziny, która posiada subkonto w Fundacji AVALON? Wówczas sprawa jest prosta.

A może chcesz po prostu zrobić coś dobrego dla osoby potrzebującej, ale nie znasz nikogo z grona naszych Podopiecznych? Wtedy na pomoc przychodzi strona internetowa Fundacji AVALON lub lista aktywnych CELÓW, które pomogą Ci znaleźć odpowiednią osobę.


Znasz osobę z niepełnosprawnością lub osobę chorą, której chcesz pomóc? Doradź, aby założyła subkonto w Fundacji AVALON i zacznijcie działać na helpuj.pl!

Skontaktuj się z nami! pomoc@fundacjaavalon.pl
Więcej na: http://fundacjaavalon.pl/programy/subkonto.html

Jak mogę pomóc (formy pomocy)?

Serwis helpuj.pl pomaga w zbieraniu środków na leczenie oraz spełnianie marzeń osób z niepełnosprawnością i osób chorych. Odbywa się to na dwa sposoby – poprzez zgłaszanie CELÓW oraz robienie różnego rodzaju AKCJI.

Zgłaszając CEL, określasz komu chcesz pomóc i w jakiej sprawie, np. Zakup wózka inwalidzkiego dla Jana Kowalskiego lub Wyjazd do Lunaparku dla Jasia Kowalskiego. Darczyńcy będą wpłacać środki na ten CEL w określonym przez Ciebie czasie (maks. 90 dni). Tutaj nie ma porażki! Jeśli po upływie wyznaczonego czasu CEL nie osiągnie 100% zakładanej kwoty, Podopieczny dostanie to, co uzbierał i będzie mógł wykorzystać zgromadzone środki.

Jeśli lubisz aktywne pomaganie, możesz zrobić AKCJĘ na rzecz wybranego Podopiecznego. Pamiętaj jednak, że AKCJA nie może istnieć bez CELU. Możesz więc wybrać dowolny CEL z już istniejących lub najpierw go utworzyć, a potem zacząć działać! Proponujemy Ci trzy rodzaje AKCJI. Masz więc wiele sposobów na świetną zabawę i pomysłowe działanie, a środki zebrane w ramach AKCJI zasilają kwotę całkowitą CELU.

Każda pomoc ma wielkie znaczenie! Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz zgłaszać CELU lub robić AKCJI, możesz wesprzeć wybrane działania, stając się Darczyńcą (czytaj więcej tutaj) lub np. udostępniając info na Facebooku.

Tworzenie CELU dla kogoś

Aby założyć CEL, konieczna jest rejestracja w Serwisie helpuj.pl. Jeśli masz już konto, to wystarczy się zalogować. Więcej na temat rejestracji i logowania na helpuj.pl znajdziesz tutaj.

 

Tworzenie CELU możesz rozpocząć, klikając odpowiedni przycisk na stronie (np. w zakładce ZACZNIJ POMAGAĆ) lub z poziomu Panelu Użytkownika po uprzednim zalogowaniu. Tworząc CEL, należy uzupełnić wymagane pola:

Cel, na jaki zbierasz środki – czyli nazwa CELU. Tu dokładnie określasz, na co chcesz zbierać środki np. Zakup wózka inwalidzkiego dla Jana Kowalskiego.

Dla kogo – czyli komu chcesz pomóc. Należy tu wpisać imię i nazwisko lub indywidualny numer nadany Podopiecznemu przez Fundację AVALON. Podczas wpisywania danych pojawi się lista Podopiecznych, która pomoże Ci w wyborze właściwej osoby.

Inicjator – CEL zakładasz Ty, ale może robisz to w imieniu większej grupy osób? Może wspólnie z kolegami z pracy chcecie pomóc Podopiecznemu/Podopiecznej? Tu możesz to uwzględnić.

Kategoria – tu określasz, czy tworzony przez Ciebie CEL dotyczy kategorii Leczenia czy Marzenia (nie wiesz, czym różnią się kategorie? Zajrzyj do Poradnika). To bardzo ważne, ponieważ w jednym czasie Podopieczny/Podopieczna może mieć tylko dwa aktywne CELE – po jednym z każdej kategorii.

Kwota i Czas trwania – tu określasz, ile kasy chcesz zebrać i w jakim czasie (z ograniczeniem max. do 90 dni). Po podaniu kwoty Serwis odejmie od niej prowizję Fundacji (dowiedz się więcej). Przydatne informacje, jak określić kwotę zbiórki znajdziesz tutaj.

Opis – tu możesz skrobnąć kilka zdań o tym, dlaczego zbierasz środki na ten CEL. Dzięki opisowi Darczyńcy będą wiedzieli, że ta zbiórka to naprawdę ważna sprawa i warto ją wesprzeć.

Zdjęcia i filmy – po zalogowaniu się będziesz mógł dodać zdjęcie lub/i filmik przedstawiający zbiórkę (więcej na temat promocji CELU znajdziesz tutaj).

 

Po kliknięciu w opcję Zgłoś Cel Twój CEL musi zostać sprawdzony i zaakceptowany przez administratora oraz przez Podopiecznego/Podopieczną Fundacji Avalon. O akceptacji i publikacji CELU powiadomimy Cię drogą mailową.

 

Po utworzeniu CELU będziesz miał do dyspozycji pole aktywne, w którym będzie możliwość publikowania bieżących informacji związanych z przebiegiem zbiórki.

 

UWAGA: przed założeniem CELU zapoznaj się z Regulaminem.

Robienie AKCJI

Aby zrobić AKCJĘ, konieczna jest rejestracja w Serwisie helpuj.pl. Jeśli masz już konto, to wystarczy się zalogować.

Tworzenie AKCJI możesz rozpocząć, klikając odpowiedni przycisk na stronie (szukaj go w zakładkach konkretnych CELÓW) lub z poziomu Panelu Użytkownika po uprzednim zalogowaniu. Podczas tworzenia AKCJI konieczne będzie:

wskazanie CELU, pod który AKCJA ma podlegać (jeśli takowy nie istnieje, musisz go najpierw założyć – więcej na temat znajdziesz tutaj)

wybranie rodzaju AKCJI (więcej na ten temat w kolejnych rozdziałach poświęconych różnym rodzajom AKCJI)

uzupełnienie wymaganych pól – w zależności od rodzaju wybranej AKCJI

dodanie materiałów promocyjnych – po zalogowaniu będziesz mieć możliwość wstawienia zdjęć lub filmów, aby uatrakcyjnić swoją zbiórkę. Więcej na temat promowania AKCJI znajdziesz tutaj

Po kliknięciu w opcję złoś akcję Twoja AKCJA zostaje wysłana do Administratora w celu sprawdzenia danych, co może potrwać maks. 3 dni robocze. O akceptacji i publikacji AKCJI powiadomimy Cię drogą mailową.

AKCJA Robię dla kogoś – Pokaż na co Cię stać!

Masz mnóstwo pomysłów i lubisz sam stawiać sobie wyzwania? Ta AKCJA na pewno Ci się spodoba :)

Określ, co chcesz zrobić - możesz pobić swój rekord w jedzeniu brukselek, przejechać 100 km rowerem, a może po prostu od dawna nosisz się z zamiarem zrobienia zielonego irokeza? :) To będzie Twoje Zobowiązanie, które opiszesz w polu Opis.

Teraz czas na kasę – określ, za jaką kwotę zrobisz obiecaną rzecz i jaki czas dajesz Darczyńcom na zgromadzenie odpowiedniej kwoty.

Gdy AKCJA osiągnie 100% założonej kwoty, musisz wywiązać się ze swojego Zobowiązania, na co masz 7 dni od momentu zakończenia AKCJI. Zjadasz obiecane 100 pączków i dokumentujesz ten fakt np. w formie filmu. Relację z wykonanego zadania przesyłasz do Administratora, który sprawdza czy wykonałeś swoje zobowiązanie zgodnie z opisem. Po akceptacji relacja jest publikowana na helpuj.pl, a środki wpłacone na AKCJĘ zasilają kwotę CELU.

 

Nie udało się zebrać 100% założonej kwoty? Pączki jednak Cię pokonały? Nie martw się - środki zostaną zwrócone tylko tym Darczyńcom, którzy zaznaczyli opcję zwrotu w przypadku niepowodzenia AKCJI. Pozostałe wpłaty zasilą kwotę CELU :)

 

UWAGA: przed zorganizowaniem AKCJI zapoznaj się z Regulaminem.

AKCJA Wyzwanie – Mam dużo szalonych pomysłów!

Często przychodzą Ci do głowy szalone pomysły, ale boisz się je realizować? W takiej sytuacji najlepiej poprosić o pomoc kumpla/kumpelę :) Rzuć komuś rękawicę razem z helpuj.pl!

W polu Opis opisz czynność, która będzie Wyzwaniem np. przejazd rowerem 100 km. Potem wskaż: osobę, której rzucasz wyzwanie, kwotę za wykonanie wyzwania oraz czas na jego realizację.

Zachowaj jednak czujność! Twój przyjaciel może zaakceptować lub odrzucić wyzwanie, ale i negocjować stawkę lub odbić piłeczkę! Być może to Ty będziesz musiał odkurzyć swój rower i za dwie stówy zrobić maraton na rzecz zakupu wózka inwalidzkiego dla osoby potrzebującej.

Relację (filmik, zdjęcia, opis) z wykonanego wyzwania należy przesłać do Administratora, który sprawdza jego zgodność z opisem. Po akceptacji relacja jest publikowana na helpuj.pl, a Wyzywający w ciągu maks. 7 dni wpłaca zadeklarowaną kwotę, która zasila CEL.

 

UWAGA: przed zorganizowaniem AKCJI zapoznaj się z Regulaminem.

AKCJA Łańcuszek wpłat

„…Prześlij tę wiadomość do kolejnych 10 osób, a spełni się Twoje marzenie…”

Na pewno kiedyś dostałeś takiego maila i wiesz, co to jest łańcuszek.

 

Jedna osoba inicjuje dowolne działanie, przekazuje myśl drugiej osobie, która puszcza ją kolejnej itd. W ten sposób tworzy się grupa osób połączonych wspólną ideą. A teraz wyobraź sobie, że tą ideą jest pomoc dla osoby potrzebującej, a każde podanie dalej to kolejna darowizna zasilająca konkretny CEL!

 

ŁAŃCUSZEK WPŁAT

Pomyśl, że każda osoba biorąca udział w tej AKCJI to ogniwo łańcuszka. Jeden po drugim tworzą ciąg wpłat, który może zostać przerwany, gdy któreś z ogniw postanowi się oderwać.

Inicjator AKCJI dokonuje pierwszej wpłaty i typuje kolejne ogniwo, które powtórzy jego działanie ─ wskazuje 3 osoby, jako swoich potencjalnych następców. Jeśli pierwsza z nich nie dokona wpłaty, wiadomość zostanie wysłana do kolejnej. Osoba, która przekaże darowiznę staje się kolejnym ogniwem i musi wytypować następne.

Celem AKCJI jest stworzenie jak najdłuższego łańcuszka. Brak wpłaty przez trzecią osobę z listy potencjalnych ogniw oznacza koniec AKCJI.

 

 

UWAGA: przed zorganizowaniem AKCJI zapoznaj się z Regulaminem.

Zakończenie CELU – co dalej?

Gdy minie czas trwania CELU, zbiórka ulega zakończeniu, o czym powiadomimy Cię drogą mailową. Zebrana kwota jest automatycznie przekazywana na subkonto Podopiecznego/Podopiecznej z informacją o jej przeznaczeniu. Wykorzystanie środków odbywa się zgodnie z zasadami opisanym w Regulaminie subkonta Fundacji AVALON.

Jeśli CEL nie osiągnął 100%, kwota przekazana na subkonto może zostać wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem lub na koszty leczenia i rehabilitacji (np. zakup leków, wizyty lekarskie, zabiegi itp.).

Jeśli CEL osiągnął więcej niż 100%, zakładana kwota będzie mogła zostać wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem, a nadwyżka będzie mogła zostać wykorzystana na kontynuację CELU lub na wydatki związane z leczeniem i rehabilitacją.

Nie wiesz czym jest subkonto? Dowiedz się więcej tutaj.

Chcę zostać Darczyńcą!

Znalazłeś na helpuj.pl CEL, który chcesz wesprzeć finansowo? Nie czekaj dłużej, wpłać darowiznę kilkoma kliknięciami, korzystając z opcji WESPRZYJ CEL.

Wszystkie darowizny na helpuj.pl są dokonywane za pośrednictwem PayU. Klikając WESPRZYJ CEL, zostaniesz przeniesiony na stronę Wpłaty, gdzie poza podaniem kwoty będziesz mógł dodać kilka słów od siebie, które pojawią się jako opis do Twojej darowizny.

Darowiznę możesz przekazać jako osoba anonimowa (zaznacz opcję „Wspieram anonimowo”) lub po uprzednim zalogowaniu na helpuj.pl.

Następnym krokiem będzie uzupełnienie kilku informacji niezbędnych do wykonania płatności przez PayU i gotowe! Informacja o Twojej wpłacie pojawi się od razu na podstronie CELU/AKCJI.

 

WAŻNE!

Większość darowizn na helpuj.pl jest bezzwrotna. Wyjątek stanowią darowizny przekazane na AKCJĘ "Robię dla kogoś" ─ w przypadku niepowodzenia AKCJI darowizna może zostać zwrócona, jeśli Darczyńca zaznaczy taką opcję podczas dokonywania wpłaty.

Rejestracja i logowanie

 

Jeśli chcesz zakładać CELE lub robić AKCJE na helpuj.pl, musisz posiadać swoje konto w Serwisie.

Rejestracji można dokonać bezpośrednio, klikając opcję "Rejestracja" lna podstronie logowanie, lub w trakcie tworzenia CELU/AKCJI.

 

Podczas rejestracji konieczne będzie podanie:

adresu e-mail ─ na który będziesz otrzymywać ważne informacje dotyczące organizowanych zbiórek oraz newsy z życia helpuj.pl

nicku ─ czyli Twojego identyfikatora na helpuj.pl

hasła ─ indywidualnego, którym będziesz logować się do Serwisu. W celu zachowania bezpieczeństwa przed założeniem konta otrzymasz maila weryfikującego, który będzie trzeba zaakceptować.

 

Przy rejestracji konieczne jest wyrażenie akceptacji Regulaminu Serwisu oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj (Regulamin) i tutaj (Polityka prywatności).

 

Logowanie w Serwisie jest jeszcze prostsze ─ wystarczy, że podasz e-mail i hasło (podane w trakcie rejestracji) i możesz zacząć działać.

 

Założenie konta na helpuj.pl jest bezpłatne!

Profil Użytkownika

Po zarejestrowaniu się na helpuj.pl otrzymasz dostęp do Panelu Użytkownika, z poziomu którego będziesz mógł:

tworzyć CELE i AKCJE oraz mieć wgląd do już utworzonych,

przeglądać historię wspieranych CELÓW i AKCJI (jeśli jesteś Darczyńcą),

sprawdzać otrzymane wiadomości i powiadomienia w związku z Twoją aktywnością w Serwisie,

edytować swoje dane oraz zmieniać ustawienia profilu (np. hasło).

 

Możesz spersonalizować swój profil, dodając opis oraz zdjęcie. Informacje te w każdej chwili możesz zmienić (z wyjątkiem nicku podanego podczas rejestracji).

Chcę otrzymać pomoc!

Czy helpuj.pl może mi pomóc?

Serwis helpuj.pl działa na rzecz osób z niepełnosprawnością i osób przewlekle chorych. Aby skorzystać z pomocy naszego Serwisu, musisz być Podopiecznym/Podopieczną Fundacji AVALON.

Jeśli masz już subkonto w AVALONIE, to sprawa jest prosta! :) Zarejestruj się i zacznij zbierać już dziś!

Jeśli jeszcze nie jesteś naszym Podopiecznym/naszą Podopieczną, zachęcamy do kontaktu w celu założenia subkonta! Trwa to maks. 3 dni robocze od momentu dostarczenia do nas wymaganych dokumentów, więc im szybciej się z nami skontaktujesz, tym szybciej zaczniesz działać na helpuj.pl.

 

Skontaktuj się z nami: pomoc@fundacjaavalon.pl

Więcej na: http://fundacjaavalon.pl/programy/subkonto.html   

Jak zbierać środki dla siebie?

Serwis helpuj.pl pomaga w zbieraniu środków na leczenie oraz spełnianie marzeń osób z niepełnosprawnością i osób przewlekle chorych. Odbywa się to na dwa sposoby – poprzez zgłaszanie CELÓW oraz robienie różnego rodzaju AKCJI.

Pierwszym krokiem będzie zgłoszenie CELU na swoją rzecz. CEL może dotyczyć potrzeb związanych z Twoim leczeniem lub spełnianiem marzeń. Pamiętaj jednak, że w jednym czasie możesz mieć maks. 2 zgłoszone CELE – jeden z kategorii Leczenie, drugi - Marzenie. Nie wiesz, czym różnią się te kategorie? Zajrzyj tutaj.

Darczyńcy będą wpłacać środki na utworzony CEL w określonym przez Ciebie czasie (maks. 90 dni).

Tutaj nie ma porażki :) Jeśli po upływie wyznaczonego czasu CEL nie osiągnie 100% zakładanej kwoty, dostaniesz to, co zbierzesz, z możliwością wykorzystania tych środków na wskazany podczas zakładania CELU wydatek lub na leczenie i rehabilitację (nawet jeśli CEL dotyczył marzenia).

Utworzenie CELU daje możliwość organizowania różnego rodzaju AKCJI, z których środki będą zasilały Twój CEL. Powiadom swoich znajomych, rodzinę, żeby zaczęli działać! Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

 

Tworzenie CELU na swoją rzecz

Aby założyć CEL, konieczna jest rejestracja w Serwisie helpuj.pl. Jeśli masz już konto, to wystarczy się zalogować. Więcej na temat rejestracji i logowania na helpuj.pl znajdziesz tutaj.

 

Tworzenie CELU możesz rozpocząć, klikając odpowiedni przycisk na stronie (np. w zakładce ZACZNIJ POMAGAĆ) lub z poziomu Panelu Użytkownika po uprzednim zalogowaniu. Tworząc CEL, należy uzupełnić wymagane pola:

Cel, na jaki zbierasz środki ─ czyli nazwa CELU. Tu dokładnie określasz, na co chcesz zbierać środki np. Zakup wózka inwalidzkiego dla Jana Kowalskiego (zakładając, że nazywasz się Jan Kowalski :)).

Dla kogo ─ tu pojawi się Twoje imię, nazwisko oraz numer subkonta w Fundacji AVALON. 

Inicjator ─ tu pojawi się Twoje imię, nazwisko i numer subkonta w Fundacji AVALON.

Kategoria ─ tu określasz, czy tworzony przez Ciebie CEL dotyczy kategorii Leczenia czy Marzenia. Nie wiesz, czym różnią się te kategorie? Zajrzyj do Poradnika. To bardzo ważne, ponieważ w jednym czasie możesz mieć tylko dwa aktywne CELE – po jednym z każdej kategorii.

Kwota i Czas trwania ─ tu określasz, ile kasy chcesz zebrać i w jakim czasie (z ograniczeniem maks. do 90 dni). Po podaniu kwoty Serwis odejmie od niej prowizję Fundacji (dowiedz się więcej). Przydatne informacje, jak określić kwotę zbiórki znajdziesz tutaj.

Opis ─ tu możesz skrobnąć kilka zdań o tym, dlaczego zbierasz środki na ten CEL. Dzięki opisowi Darczyńcy będą wiedzieli, że ta zbiórka to naprawdę ważna sprawa i warto ją wesprzeć.

Zdjęcia i filmy ─ po zalogowaniu się możesz dodać zdjęcie lub/i filmik przedstawiający zbiórkę (więcej na temat promowania CELU znajdziesz tutaj).

 

Po kliknięciu w opcję Zgłoś Cel Twój CEL zostaje wysłany do Administratora w celu sprawdzenia danych, co może potrwać maks. 3 dni robocze. O akceptacji i publikacji CELU powiadomimy Cię drogą mailową.

 

Po utworzeniu CELU będziesz miał do dyspozycji pole aktywne, w którym możesz publikować bieżące informacje związane z przebiegiem zbiórki.

 

UWAGA: przed założeniem CELU zapoznaj się z Regulaminem.

 

Zakończenie CELU

Gdy minie czas trwania CELU, Twoja zbiórka ulega zakończeniu, o czym powiadomimy Cię drogą mailową. Zebrana kwota będzie przekazana na Twoje subkonto z informacją o jej przeznaczeniu. Pamiętaj o tym, składając wniosek o dofinansowanie :)

Jeśli CEL nie osiągnął 100%, kwota przekazana na Twoje subkonto może zostać wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem lub na koszty leczenia i rehabilitacji (np. zakup leków, wizyty lekarskie, zabiegi itp.).

Jeśli CEL osiągnął więcej niż 100%, zakładana kwota będzie mogła zostać wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem, a nadwyżka będzie mogła zostać wykorzystana na kontynuację CELU lub na wydatki związane z leczeniem i rehabilitacją.

Rejestracja i logowanie Podopiecznego

Jeśli chcesz zakładać CELE na swoją rzecz, musisz posiadać konto w Serwisie. 

Rejestracji można dokonać bezpośrednio, klikając Rejestracja na podstronie logowanie, lub w trakcie tworzenia CELU. Konieczne będzie podanie:

  • Twojego numeru subkonta ─ nadanego Ci podczas zakładania subkonta w Fundacji AVALON.
  • Twojego numeru PESEL ─ który umożliwi weryfikację subkonta w Fundacji AVALON.
  • hasła – indywidualnego, którym będziesz logować się do Serwisu. W celu zachowania bezpieczeństwa przed założeniem konta otrzymasz maila weryfikującego, który będzie trzeba zaakceptować.

Przy rejestracji konieczne jest wyrażenie Akceptacji Regulaminu Serwisu oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj (Regulamin) i tutaj (polityka prywatności).

Logowanie w Serwisie jest jeszcze prostsze – wystarczy, że podasz numer subkonta i hasło (podane w trakcie rejestracji) i możesz zacząć działać.

 

Profil Podopiecznego/Podopiecznej

Po zarejestrowaniu się na helpuj.pl otrzymasz dostęp do Panelu Użytkownika, z poziomu możesz:

  • tworzyć CELE na swoją rzecz oraz mieć wgląd do już utworzonych,
  • sprawdzać otrzymane wiadomości i powiadomienia w związku z Twoją aktywnością w Serwisie,
  • edytować swoje dane oraz zmieniać ustawienia profilu (np. hasło).

 

Możesz spersonalizować swój profil, dodając opis o sobie oraz zdjęcie. Informacje te w każdej chwili możesz zmienić (z wyjątkiem numeru subkonta).

Przydatne porady

Kategorie CELÓW

Serwis helpuj.pl pomaga w zbieraniu środków na leczenie oraz spełnianie marzeń Podopiecznych Fundacji AVALON, czyli osób z niepełnosprawnością i osób przewlekle chorych. Zakładając CEL, określasz, której z dwóch kategorii dotyczy.

Kategoria Leczenie dotyczy potrzeb związanych z poprawą sytuacji zdrowotnej osoby z niepełnosprawnością lub osoby przewlekle chorej. Mogą być to koszty ponoszone w kraju oraz za granicą, np. zabiegów i operacji, wizyt lekarskich, rehabilitacji, różnego rodzaju terapii, zakupu leków, sprzętów rehabilitacyjnych, środków pielęgnacyjnych itp.

Kategoria Marzenie dotyczy wydatków związanych z poprawą komfortu życia, zarówno w sferze materialnej, jak i psychicznej. Mogą być to koszty dostosowania miejsca zamieszkania do potrzeb osoby z niepełnosprawnością lub osoby przewlekle chorej, zakupu sprzętów RTV/AGD/komputerowych, a nawet wycieczki do Lunaparku czy urlopu w wymarzonym miejscu. Wierzymy, że radość ze spełniania swoich marzeń jest ważnym czynnikiem w codziennych zmaganiach z niepełnosprawnością i chorobą.

Ustalanie kwoty CELU

Gdy zakładasz nowy CEL ważne jest, abyś prawidłowo określił kwotę, którą chcesz uzbierać. Oczywiście na helpuj.pl nie ma porażki ─ nawet jeśli nie uda Ci się zebrać 100% zakładanej kwoty, pieniądze trafią na odpowiednie subkonto i będą mogły zostać wykorzystane (więcej na ten temat czytaj w Regulaminie). Warto określić kwotę w sposób przemyślany, aby móc ją wykorzystać tak, jak się zaplanowało.

 

Aby osiągnąć sukces, pamiętaj o kilku zasadach:

 

Kwota powinna być adekwatna do potrzeby opisanej w CELU.

Zacznij od sprawdzenia np. w Internecie, ile może kosztować dana rzecz. W przypadku przedmiotów lub usług sprawa będzie prosta. Poproś o wycenę, ofertę handlową lub po prostu sprawdź cenę podaną na stronie internetowej/w sklepie.

Problem może pojawić się przy lekach, operacjach, zabiegach, szczególnie zagranicznych, których kosztorysy mogą być kwestią indywidualną. Jeśli zakładasz CEL dla siebie, na pewno posiadasz taki kosztorys, gorzej jeśli chcesz pomóc komuś i nie masz dostępu do takiego dokumentu. Wówczas możesz skontaktować się z Podopiecznym/Podopieczną (jeśli jest to osoba, którą znasz) lub z nami.

Pamiętaj, że jeśli podana przez Ciebie kwota wzbudzi naszą wątpliwość, będziemy mogli poprosić Cię o przesłanie wyceny, oferty handlowej itp. weryfikującej adekwatność kwoty do CELU. Więcej na ten temat znajdziesz w Regulaminie.

 

Nie zawyżaj kwoty CELU!

Jedyne, co musisz uwzględnić, planując kwotę zbiórki to prowizja w wysokości 3,85%, która zostanie pobrana przez helpuj.pl po zakończeniu CELU (więcej na ten temat w Regulaminie). Oczywiście, możemy to zrobić za Ciebie :) Podczas tworzenia CELU nasz kalkulator poinformuje Cię o wysokości prowizji dla założonej przez Ciebie kwoty.

Pamiętaj, że na helpuj.pl możesz zebrać więcej niż 100% zakładanej kwoty, więc nie musisz jej celowo zawyżać. Dobrze zorganizowana zbiórka może zaowocować zebraniem kwoty dużo większej niż planowałeś właśnie dzięki temu, że nie sprawiała wrażenia nierealnej do osiągnięcia.

 

Dziel zbiórkę na etapy!

Jeśli zbierasz środki na potrzeby, z którymi wiążą się bardzo duże koszty, podziel swoją zbiórkę na etapy. O wiele prościej jest zebrać 10 niż 100 tysięcy złotych.

Jeśli chcesz np. dostosować swój dom do potrzeb osoby z niepełnosprawnością, a koszt takiego przedsięwzięcia to 200 000 zł, możesz najpierw wystawić CEL związany z remontem kuchni i wycenić go na 20 000. Potem przyjdzie czas na kolejne pomieszczenia.

Oczywiście są koszty, których nie da się podzielić na etapy, np. operacja. Tutaj wszystko zależeć będzie od odpowiedniej promocji CELU (więcej na ten temat tutaj).

Promocja CELU / AKCJI

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać, zakładając CEL lub AKCJĘ, aby zachęcić jak najwięcej osób do dokonania wpłaty.

 

Po pierwsze  zadbaj o stronę wizualną

Zakładając CEL/AKCJĘ możesz bazować na opisie tekstowym, ale pamiętaj, że masz także możliwość wstawienia zdjęć oraz filmików, które uatrakcyjnią i uwiarygodnią Twoją zbiórkę. Nie od dziś wiadomo, że jesteśmy wzrokowcami i trudno jest nam zapamiętać i uwierzyć w coś, czego nie możemy zobaczyć. Dużo tekstu bez zdjęć może zniechęcić potencjalnego Darczyńcę. Zastanów się, czy sam czułbyś się zachęcony takim profilem?

Przygotuj krótki apel i dodaj do niego przynajmniej jedno zdjęcie. Pokaż, na co zbierasz i jak bardzo jesteś zmotywowany! Może będzie to zdjęcie sprzętu, który chcesz zakupić albo zabawny filmik pokazujący, jak bardzo Ci na tym zależy. Większość Darczyńców na pewno będzie chciała zobaczyć, kogo ma wesprzeć i w jakim celu.

 

Po drugie ─ udostępniaj, informuj, powiadamiaj!

Im więcej osób dowie się o zbiórce, tym większa jest szansa, że uda się zgromadzić dużo wpłat. Wykorzystaj do tego Internet, media społecznościowe, pocztę elektroniczną i pantoflową :)

Udostępniaj CELE i AKCJE na Facebooku, wklejaj linki do zbiórek na forach internetowych, blogach, stronach, wysyłaj info mailem do swoich znajomych, plotkuj o helpuj.pl na spotkaniach z przyjaciółmi. :)

Jeśli do tego Twoja zbiórka będzie przyciągała oko od strony wizualnej, powodzenie gwarantowane!

 

Po trzecie ─ uwierz w siebie i baw się dobrze!

Niezależnie od tego, jak dużo filmów zamieścisz i jak wiele znajomych masz na Facebooku, najważniejsze jest, abyś był sobą i wierzył w powodzenie swojej zbiórki! Sztucznie upozowane zdjęcia, brak entuzjazmu, traktowanie swojej AKCJI jako obowiązku do wykonania będą wyczuwalne dla Darczyńców i na pewno niejednego zniechęcą.

Skorzystaj z opcji aktywnego pola, aby na bieżąco informować odbiorców o postępach swojej zbiórki, dziękuj tym, którzy już dokonali wpłaty (może zrobią to ponownie :)). Robisz AKCJĘ? Wymyśl taką, która będzie dla Ciebie przyjemnością i daj to odczuć odbiorcom. Pozytywna energia to najważniejszy czynnik gwarantujący sukces AKCJI!

W ramach naszego serwisu używamy plików COOKIES. Możesz ustawić cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w Polityce prywatności

x